doplnění písmenek ve slově

doplnění písmenek ve slově

Mirka
Mirka
doplnění písmenek ve slově | 11. 10. 2012

Dobrý den,dcera chodí nastoupila do první třídy a má následující problém: v učebnici mají vždycky obrázek a u něj takovou mřížku, kam mají doplnit do správného okénka písmenka, ktará už znají a ona to prostě podle sluchu nedokáže (pozná jen na jaké písmenko slovo začíná). Osobně mi to připadá brzo, ale děti, které už písmenka znají a trochu čtou to umí, naše dcera šla do školy bez znalosti čtení a psaní, všude nám říkali,neučit děti dopředu a teď mám pocit, že je oproti čtoucím dětem v nevýhodě. Písmenka, která se učili bez problémů pozná, napíše, exceluje v matematice, je to velmi klidné a hodné dítě, dle paní učitelky velice samostatná a šikovná, jen tohle jí prostě nejde, mám se tím znepokojovat nebo se to podá až se budou učit slabiky a znát všechna písmenka?

Dobrý den,


s dcerou procvičujte sluchové vnímání pomocí různých her. Např. písmenko nás probudí: dítě jako spí (hlava na rukou položených na stolku) a když uslyší konkrétní písmeno "vzbudí se". Písmenko trénujte nejprve na začátku slov, pak na konci, nejobtížnější je pro děti uprostřed slova. Další hry mohou být, že ze stejné "spící" polohy. Dítě vnímá zvuky a ukazuje, z které strany ho slyší. Můžete zkoušet rozlišovat různé druhy zvuků. Procvičujte i analýzu a syntézu slov: rodič hláskuje m-á-m-a a dítě řekne celé slovo a opačně. Je třeba začínat jednoduchými slovy. Sledujte, která slova mají děti ve slabikáři. Další Vám jistě poradí paní učitelka.


Pokud se sluchové vnímání v průběhu 1. pololetí nepodaří zlepšit, poraďte se s odborníkem z PPP.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace