pismenka

pismenka

veronika c.
veronika c.
pismenka | 17. 09. 2014

Dobry den,dcera zacala chodit do 1.tridy,nejdou nam hlaskovat slova napr.D-u-m,prvni pismenko vi,ale posledni a dalsi jen hada.Take jsem se ptala,jak to,ze nestiha ulohy,co jim zada pani ucitelka ve skole.Uz si nevim rady,i kdyz vim,ze je to teprve ,,7." den praveho uceni.Dekuji za Vas nazor.

Dobrý den,


jazykovou analýzu a syntézu slova dítě procvičuje v průběhu celé první třídy a není se třeba obávat, když mu to hned nejde. Je dobré tyto aktivity trénovat, ale musí to být postupně! Slovo dům, které uvádíte, je pro začátek těžké.


Je vhodné začít pouze s poznáváním hlásky na začátku slova. Postupně se přidává poslední hláska a hlásky uprostřed. Trénují se tak probírané hlásky, které si v té době dítě osvojuje - viz ŽIVÁ ABECEDA a SLABIKÁŘ .


Analýza slov, které jsou v učivu až po výuce slabik (pokud jsou žáci vzděláváni metodou analyticko-syntetickou), by měla začínat na slovech s otevřenou slabikou např. máma. Součástí výuky jsou další aktivity, které tuto dovednost podporují.


 

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace