Psani

Psani

Milena
Milena
Psani | 23. 11. 2015

Dobrý den, můj chlapecek - ted chodime do druhé třídy. Při zápisu jsme byli výborní, šikovný, takze zadny odklad nemel, i ze skolky mel doporuceni ze muze do skoly, jen jsme dotrenovavali mluvu. Jenže od 2.polol.1.třídy najednou paní uc.začala říkat, ze je nezralý, ze nic nedodela, děti se s nim moc nebaví (on je ma ještě 5sester a bratranky),on je takový jelimanek, hodný, ale oproti dětem je prý o rok rozumově nižší.To bych ja ani neřekla, bydlime na statku a je úplně jiny než deti ze školy. Ale co chci napsat - chodime do PPP, chodili jsme na grafo. Ale stejne - pise jen psací, nesmí do toho motat tiskací, ma v tom pak zmatek, jinak píše písmenka odspodu, no prostě úplně jinak, sklon ma doleva, nic nepomůže, při diktátu to povrta, vynechává někde písmenka - na to trenujeme slovíčka po pismenkach a obracene. Pero máme stabilo, ale stejně ho musím napominat jak ho držet, lžíci na jídlo porad drží jak lopatu. Čárky, hacky občas vynechává. Na to máme taky jak to trénovat. Jinak krasopis je hrozny, dcery měly písmo jak vytištěny z knihy. Ale s klukem mám porad trable, diktaty mu rikam pomalu a po slovech, a on je musi opakovat a psat, jinak najednou celou vetu nenapise. Cteni mu jde hezky. Matiku maji od prof. Hejnyho, tu docela zvlada dobre. Me ho je ale i tak líto. On se snaží. Ale učitelka porad říká --- je nevyzraly, je nevyzraly, děti ho nemusí, on pak chodí a říká - nemam kamaráda. Chodime na fotbal, ten ho baví a kluci s nim kamarádi, ale jiní, ne ze školy. Jinak bereme ráno pul Ritalinu, a vitamin Eye-q. 2-0-2. V 1. třídě jsme tedy měli s p.UC. porad problémy, porad se ji na něm něco nelibilo. Ve školce a ve škole v družině si ho nemohli vynachvalit. Čekáme na asistenta, mel by byt od pololetí, jsem zvědavá, zda nám nako pomuze? Můžete nám nako poradit? I když se radim i s PPP, ale uvítam i jiný názor. Manžel byl taky dys. v češtině, a i ted ma problém psát bez chyb. Jo ještě jedno - jako malý trpěl do 3let na nedookyslocovani mozku, při smíchu nebo i pláči zbelal, zmodral, omdleval. Tak jestli to nemůže mít nakou souvislost, poslední EEG mel asi ve 4 letech, prý v normě. Moc vám děkuji za přečtení mych dotazu. Děkuji. Milena

Dobrý den,
Váš popis je sice velmi podrobný, ale pokud dítě osobně neznám a nemám vyjádření paní učitelky, nelze nic konkrétního napsat. Je velmi dobře, že navštěvujete PPP. Pokud jde o začlenění do kolektivu, je to i na pomoci od paní učitelky, která by mohla nechat vyniknout Vašeho syna v nějaké aktivitě, kterou zvládá (asi půjde o různé pohybové činnosti, které má natrénované z fotbalu a Váš syn tak může pomoci např. při nějaké soutěžní aktivitě svému družstvu v TV). Určitě by se mohl uplatnit i v prvouce (event. vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět), kde by mohl mít dobré znalosti z přírody - píšete, že žijete na statku. Pokud bude mít dítě drobné dílčí úspěchy v kolektivu třídy, bude do školy chodit raději, nebude mít obavy z případného neúspěchu.

Jestliže dobře čte, zaměřte se i na motivaci k četbě knih, které ho baví a postupně může rozšiřovat své obzory hlouběji z nějakého oboru např. zmíněné přírody, což mu opět pomůže k uplatnění se mezi spolužáky, ale také četbou si více fixuje pravopis a vyjadřovací schopnosti, což bude ve vyšších ročnících potřebovat. Jen upozorňuji, že k četbě je třeba vhodně motivovat, ale ne nutit a nařizovat! Což je ve druhé třídě těžké, protože dítě musí číst každý den, aby dobře zvládlo techniku čtení a s tím i čtení s porozuměním. Velmi dobrou motivací je i příklad v rodině, kdy dítě vidí, že rodiče a sestry čtou.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace