1.třída - syn je pomalý

1.třída - syn je pomalý

Ivana
Ivana
1.třída - syn je pomalý | 16. 10. 2014

Dobrý den, syn nyní nastoupil do 1.třídy (šel o rok déle, protože je narozený v půlce září, takže nyní 7 let). Byl celý natěšený, protože mají pana učitele, který se mu moc líbí. Bohužel už nyní začínáme mít problémy s tím, že je syn pomalý a při psaní (zatím spíše jen uvolňování ruky a čárkování a psaní číslic) nestíhá, takže musíme dopisovat spolu s úkoly doma, což doma pak 1-2 hodiny dá... A ke všemu pan učitel v loňském roce učil 5.třídu a pravděpodobně se ještě nepřenastavil na jinou úroveň, takže s prvňáčky jedná dle mého názoru jinak než by měl. Pro nás je problém se zadáváním úkolů, protože pan učitel je nezapisuje (nebo ani nelepí lístečky) do zápisníčků ani je nedává na školní stránky k el. žákovským knížkám. Děti si sami označují, co mají doma udělat. Tohle ještě se synem jakžtakž dohledáme, ale úkoly typu - zítra si přineste krabičku, listy na VV nebo nastříhané číslice - takovou informaci už mi syn domů po 4 hodinách v družině nedonese. Takže druhý den je samozřejmě nemá. Maminky prvňáčků z jiných škol na mě koukají jak na blázna, když jim vypravuji, jak to u nás chodí. Syn je nešťastný z každého neúspěchu a já mu chci být maximálně nápomocná a pro vzornou přípravu do školy dělám maximum, bohužel úkoly, které jim pan učitel zadá ústně, prostě nedohledám... Na třídní schůzce jsem se snažila na tento fakt upozornit, ale bez úspěchu, protože pro jiné děti to problém není. Jediné, co jsem docílila je, že pan učitel se nabídl, že zapisovat to bude extra mému synovi. Což se mi samozřejmě nelíbí, protože bych nerada, aby se mu třeba ostatní děti kvůli tomu smály... Zatím je v pohodě a do školy chodí rád, ale nejsem si jistá, jak dlouho mu to vydrží...

Dobrý den,


s Vaším problémem Vám asi příliš nepomohu. Pokud syn zapomíná, budete muset cvičit jeho paměť dlouhodobě. Pokud si nepřejete, aby pan učitel synovi zapisoval úkol individuálně, naučte syna dělat si již nyní do notýsku např. hvězdičku, že je ještě úkol jiný než v sešitě. Pan učitel může pomoci tím, že mu nechá zopakovat, co ještě mají děti do školy donést. Ale paměť je třeba procvičovat - básničky, i tyto nezapsané úkoly. Jen tak můžete synovi pomoci v další úspěšné cestě za vzděláním. Je třeba dítě postupně navykat k samostatnosti a odpovědnosti. Pokud bude vědět, že si to někde zjistíte a vše mu připravíte, bude mít jako starší docela vážné problémy s přípravou do školy.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace