háskování písmen a psaní diktátu

háskování písmen a psaní diktátu

bubák
bubák
háskování písmen a psaní diktátu | 22. 10. 2012

Dobrý den, chtěl jsem vás poprosit o radu. Syn chodí do první třídy, nemá problém se čtením, to mu jde dobře. Bohužel ,když mu diktujeme, je schopen ve slově les napsat o místo e. Ten samý problém má i v diktátech ve škole. Píše naprosto jiná písmena než slyší. Příklad: slyší ruka , napíše roro.. Když chceme aby nám slovo, které slyší vyhláskoval po písmenech, řekne první dobře ale ve zbytku už se trápí a hádá. Nejsme schopni se posunout dál. Děkuji..

Dobrý den,


vzhledem k tomu, že je Váš syn v počátku školní docházky, kdy teprve končí tzv. přípravné období, je těžké dělat bez osobního kontaktu závěry. Na diktáty je v této době ještě velmi brzy! Znalost písmen není zatím upevněna. Trénovat můžete doplňováním samohlásek do celých jednoduchých slov, kdy využijete tzv. skládací abecedu. Postupně pak můžete přecházet k psaní jednotlivých písmen dle diktátu. Až v druhém pololetí je možné dítěti diktovat  slova, kdy začínáte se slovy s otevřenou slabikou (např. máma), pak se postupně obtížnost slov zvyšuje. K nabídce slov je vhodné využít slabikář. Trénování diktátu probíhá tak, že dítě slovo zopakuje po hláskách (analýza) a pak píše, přičemž právě psané písmeno vyslovuje hlasitě. Délku samohlásek můžete více zvýraznit = přehnat výslovnost délky (je to učivo začátku 2. ročníku). Po napsání slovo přečte (syntéza). Vést dítě ke kontrole skutečně napsaného slova je velmi důležité.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace