napravení špatných návyků

napravení špatných návyků

Tereza
Tereza
napravení špatných návyků | 23. 06. 2014

Dobrý den, žiji ve Španělsku, kde ve školách nemají dobré techniky výuky psaní. Manžel má dvě děti z prvního manželství, 11-ti letého kluka a 6-ti letou holčičku. Holčička, Gloria, už umí psát, protože v posledním roce školky je už učí psát, ale už drží špatně pero. Už umí všechna písmenka, ale psané každé jinak... Kluk, Yago, je na tom mnohem hůř, protože navíc nerad kreslí. Ve škole má problém mimo jiné proto, že píše pomalu a nudího psát. Ve Španělsku neexistuje ústní zkoušení a všechny známky jsou založené na písemném projevu. Yago často nestihne dopsat písemku, nezapíše si domácí úkoly, a potom na ně zapomíná,... Psaní je tedy základ a myslíme si, že bychom měli využít léta a toho, že Glorie také začíná psát a dělat s nimi cvičení. Můj dotaz je, jestli na přeučení mají používat stejné cviky jako když se učí psát. Oba drží pero křečovitě a Yago má navíc celokvě nemotorné ruce, ještě si např. neumí pořádně ani zavázat tkaničky, i když teorii zná, v praxi je váže nemotorně. Děkuji a přeji krásný den, Tereza

Dobrý den,


určitě bych Vám doporučila, abyste se v létě věnovali uvolňování ruky - od ramene přes loket a zápěstí - hrubou motoriku a přidávali i cvičení k rozvoji jemné motoriky (problém již naznačujete v zavazování tkaniček). Pro rozvoj jemné motoriky využívejte různé stavebnice, modelování, navlékání korálků atd. Pro rozvoj hrubé i jemné motoriky je vhodná rovněž pomoc dítěte při domácí práci - úklid, vaření..., což si hodně rodičů neuvědomuje.


Zároveň s tímto zařazujte pracovní listy s grafickými prvky - čáry, oblouky, kruhy, elipsy, spojené oblouky, smyčky...(opět je důležitá posloupnost v obtížnosti jednotlivých prvků). V knihkupectvích lze zakoupit různé tituly, které slouží k rozvoji grafomotoriky. Zároveň je třeba rozvíjet i zrakové a sluchové vnímání, rytmické cítění a vést dítě ke správnému úchopu psacích prostředků. K uvolnění ruky pomáhá i malba štětcem (nejprve na větší plochu, pak na menší), pro pestřejší nabídku využijte i stíratelné tabulky, kde lze jednotlivé grafické prvky procvičovat. Opět nejprve větší a postupně je zmenšovat.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace