Pomocné linky

Pomocné linky

BáraS
BáraS
Pomocné linky | 08. 04. 2013

Dobrý den paní doktorko,syn chodí do první třídy. Ve škole na nácvik psaní používají písanku, kde některé řádky na opis i nových písmenek nemají žádné pomocné linky, které by určily výšku malých a velkých písmen ve slově . Syn píše na řádky s pomocnou linkou velmi pěkně, ale tam kde linka chybí, se soustředí více na výšku písma než na nácvik správného tvaru písmenka , výsledek pak není dobrý. Nová písmenka píše tužkou, zaběhlá bombičkovým plnícím perem. Psaní takového úkolu je pro nás oba stresující...Co si prosím o tom myslíte ? Pokud linku synovi doplním tužkou, učitelka si to nepřeje. Děkuji za odpověďB.S.

Dobrý den,


psaní by hlavně pro Vás i syna mělo být pohodové. Zvažte i to, zda své napětí na něj nepřenášíte, protože děti až tak úhlednost úplně neřeší. Jednou z hygienických zásad je příjemná atmosféra při psaní.


Pokud má syn problém s udržením velikosti písma, je nutné se domluvit s paní učitelkou. Navrhněte, že ho budete odnaučovat od pomocných linek postupně. Znamená to, že mu je budete dělat přerušovanou čárou, kde se postupně čáry zkracují a mezery zvětšují. Pokud má dítě vážné problémy s dodržením výšky, mohou se pomocné linky dělat i nadále (někdy i ve vyšším ročníku), ale je třeba se opět domluvit s paní učitelkou. V žádném případě však není úkolem učitele dítěti předepisovat pomocné linky, jak si i někteří rodiče myslí.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace