Špatný úchop pera u třeťáka

Špatný úchop pera u třeťáka

Linda
Linda
Špatný úchop pera u třeťáka | 02. 01. 2012

Dobrý den, nastal velký problém, uvědomuji si, že jsem to částečně zanedbala i já. Můj syn navštěvuje 3.třídu, od malinka ho nebavilo jakékoliv kreslení, ať jsem se ho snažila motivovat sebevíc, ve školce to bylo pro něj nutné zlo a tak je tomu dodnes. Má tedy problém se psaním, drží tužku moc nízko, skoro "píše prstem", drží ji strašně křečovitě a tlačí na ni,div že se neprotlačí na druhou stranu. Píše tedy malými písmeny, když hodně spěchá, tak potřebuji lupu, abych přečetla, co napsal. Nepsal takhle od 1. třídy, ale vždy měl ruku křečovitou, je to ale čím dál horší. Pořád jsem nějak doufala, že se to spraví samo, byli jsme i v PPP a tam mi bylo řečeno, že není jisté, zda se odnaučí své zlozvyky, poradili mi uvolňovací cviky a buď dávat gumičku na tužku, aby ji držel správně, nebo koupit speciální pero. Syn mi říká, což i vidím při psaní, že se mu tak píše ještě hůř a nechce se mu tak psát, i tak mu ten prst sklouzne až k tuze. Vždy byl takový, že když se mu něco nedařilo, tak to raději nechtěl dělat vůbec, i dnes mi tvrdí, že se to prostě nenaučí... Jinak prospívá velmi dobře, trošku pokulhává ve čtení, jinak v Matematice je premiant, taktéž má výbornou paměť, nemusí se tedy extra učit paměti, stačí mu to párkrát přečíst a umí to. Teď vím, že kdybych dříve začala něco dělat, tak dnes by to bylo jinak, divné mi je, že učitelce je to úplně jedno a on si myslí, že to dělá správně, když dostane pěknou známku, tím spíš nevidí důvod psát lépe. Dá se s tím ještě něco dělat? Je šance? Grafomotorický kurz nehrozí, třídní učitelka mi řekla, že neexistuje, aby několik týdnů ve škole nepsal. Děkuji za jakoukoliv radu. Linda

Dobrý den,


vzhledem k zafixovanému zlozvyku je těžké poradit něco účinného. V případě Vašeho syna bych se pokusila ho nějakým způsobem motivovat k malování - tedy využití štětce a temperových barev. Není třeba malovat konkrétní obrázky, ale více se zaměřit na abstraktní obrázky, kde má možnost různě míchat barvy. Při této aktivitě je třeba držet štětec výše a ruka se uvolňuje.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace