syn 2.třída psaní slov dohromady

syn 2.třída psaní slov dohromady

Urbanová
Urbanová
syn 2.třída psaní slov dohromady | 13. 04. 2017

Dobrý den paní doktorko. Syn ve druhé třídě v přepisu ( tištěného textu do psané podoby) spojuje slova dohromady - příklad: nastromě nebo naopak je rozděluje: nastro mě. Tužku drží křečovitě a slovo nepíše jedním tahem. Písmo je vcelku úhledné. Bohužel psaní i malování je pro něj od malička jak za trest a i když přepisy procvičujeme, není zlepšení, naopak zhoršení. Prosím o radu, zda například špatný úchop pera může mít za následek i chybné psaní a zda mu můžeme pomoci například tím, že se vrátíme k procvičování prstů a správným úchopem. Děkuji Urbanová

Dobrý den,

špatný úchop se může projevit na úhlednosti písma, ale nebývá příčinou chybného psaní. Uvolnění kloubů - rameno - loket - zápěstí je vhodné.

Procvičení jemné motoriky je rovněž důležité a lze se k němu vrátit, ale musí to být pro dítě motivační. Proto doporučuji zvolit malbu štětcem a hru s barvou, aby dítě bylo vždy úspěšné a činnost ho bavila, a to v různých pozicích (na tabuli, na zemi, na stolku), aby se zapojily postupně všechny klouby. Jemná motorika může být více rozvíjena při manipulaci s různými stavebnicemi, které již mají menší díly.

Při přepisu slov je třeba nejprve slovní spojení (větu) přečíst a určit počet slov, přičemž každé slovo samostatně vyslovíme. Nejprve procvičujte tak, že slova spočítá, pak vysloví první a ihned ho zapíše, atd. U předložek stále upozorňujeme, že jde o předložku, která se čte se slovem dohromady, ale píše se zvlášť. Je vhodné i slova s předložkami takto trénovat samostatně - slovní spojení. Pak přistoupíme k jejich vyhledávání ve větách.

 

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace