syn - 2.třída - vynechává písmena při diktátech

syn - 2.třída - vynechává písmena při diktátech

Gabriela
Gabriela
syn - 2.třída - vynechává písmena při diktátech | 21. 08. 2017

Dobrý den, paní doktorko, syn půjde do druhé třídy a již na konci první, při psaní celých vět v diktátech, vynechával písmenka. Každé slovo si přitom nahlas hláskuje, ale i přesto se stane, že mu hláska vypadne . Když si text pak po sobě nahlas kontroluje, přečte to ve správném znění, takže ani chybu nenajde. Píšeme denně i o prázdninách 2 - 3 věty, ale připadá mi, že se to míjí účinkem. Poradíte mi prosím, jak to můžeme natrénovat? Jak se naučit případně chyby najít? Děkuji

Dobrý den,

nezmiňujete se o jiných potížích při čtení a psaní,  proto bych doporučila procvičovat analýzu a syntézu slov. Je však nutné postupovat od slov jednoduchých s otevřenou slabikou (např. máma) a dále dle Slabikáře. Můžete hrou tak, že mluvíte cizí řečí: slovo hláskujete m-á-m-a. Syn musí slovo uhodnout = vyslovit. Pak to otočíte a např. táta bude hláskovat syn t-á-t-a a Vy budete hádat.

Pokud to bude Váš syn zvládat ústně, zkusíte to vždy u několika slov (3-4) i zapsat. Při následné kontrole zapsaného slova budete se synem kontrolovat tak, že slovo přečte celé, pak v něm každé písmeno přečte izolovaně a zároveň na něj ukáže. Je opravdu nutné začínat s jednoduchými slovy a postupovat podle metodiky čtení (to je již zmiňovaný postup podle Slabikáře). Nelze hned na začátku dávat slova dlouhá nebo se zavřenou slabikou. Je třeba se analýze a syntéze věnovat každý den, ale max. 10 minut.

 

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace