Výuka psaní v 1.třídě

Výuka psaní v 1.třídě

cermakova
cermakova
Výuka psaní v 1.třídě | 11. 04. 2014

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se v současné době stále prvňáčci učí napsat nejprve celé slovo (psacím písmem) bez přerušení a posléze doplnit háčky, čárky a tečky? Syn má ze školy návyk po každém písmenu psaní přerušit a rozhodovat se, zda má něco doplnit. Výsledkem bývá kostrbaté písmo a časté chyby. Doma se snažím, aby napsal nejprve slovo celé a pak teprve háčky a čárky doplnil. Písmo vypadá o mnoho lépe a i chyb je méně. Přesto si nejsem jistá, jestli mám na tomto postupu trvat, nemařím-li tím nějaké nové přístupy k výuce psaní.Děkuji, s pozdravem Čermáková

Dobrý den,


pří výuce psaní je doporučeno, aby žáci psali celé slovo jednotažně a potom doplnili diakritická znaménka. Ovšem učitelé zároveň musí uplatňovat individuální přístup. Pokud má tedy žák porblém s vynecháváním diakritických znamének, může je zapisovat ihned po napsání dané slabiky.


Z těchto důvodů bych Vám doporučila, abyste se s vyučujícím domluvila na jednotném postupu při výuce psaní ve škole i doma, aby Váš syn zvládl psaní bez obtíží.

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Další dotazy

Kontaktní formulář

Všechny položky jsou povinné
Souhlasím se zpracováním osobních údajů
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace