Když se psaní stane zábavnou hrou

Když se psaní stane zábavnou hrou

„My jsme využili v hodině literární výchovy metody dramatické výchovy, které jsme propojili s výtvarnou činností i psaním,“ popisuje Tereza Müllerová svoji hodinu se čtvrťáky. V úvodu hodiny si děti společně přečetly část příběhu o klukovi, který se nechtěl mýt, a ostatní se s ním proto nekamarádili. „Pak děti toho kluka fixami a pastelkami malovaly,“ vypráví Tereza Müllerová. Nakonec děti samy domýšlely konec uvedeného příběhu a psaní se pro ně stalo zábavnou hrou. „Z obrázků jsme společně udělali galerii a děti si povídaly o tom, co by podobnému chlapci řekly, kdyby přišel mezi ně na hřiště,“ dodává učitelka Tereza Müllerová. Jak uvádí, pro děti se jedná o zábavnou aktivitu, protože nesedí v lavici, nemusí psát do sešitu nebo jen opisovat to, co je uvedeno na tabuli. Musí přitom spolupracovat, což je nenásilně učí další formě vzájemné komunikace. „Současně s tím si i hrají a vytváří lepší vztahy mezi sebou. Takové činnosti jsou pro děti motivující a je vidět, jak moc je baví,“ uzavírá Tereza Müllerová ze ZŠ T. G. Masaryka z Hodkovic nad Mohelkou.

Poradna

Bára
Bára
Je dítě dysgrafik?

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda je možné, že syn má…

Dobrý den, popsané chyby  (délka samohlásek, problém s…

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace