Problémy u prvňáčka | 20. 09. 2014
Dobrý den, syn nastoupil nyní v září první třídu. Do školy se těšil. První týden, kdy se končilo brzy bylo vše v pořádku. Druhý týden, kdy se najelo na klasické vyučování, začaly problémy. Syn paní učitelku sice poslouchá, udělá co se mu řekne, vydrží sedět atd ale je prý hodně přecitlivělý, plakal, když nemohl hned v tašce najít sešit, jakmile mu hned něco nešlo nebo hned něco nechápal, přijde mi hodně ctižádostivý což do budoucna určitě nebude na škodu, ale nyní ho to spíš stresuje. Ráno se mi ptá, zda má v aktovce vše a musí se ještě před odchodem přesvědčit, nervuje se, že něco zapomene atd. Podle paní učitelky prý potřeboval v prvním týdnu hodně pomáhat..přitom doma je samostatný. Nyní když jsem potkala paní učitelku, prý se zlepšil v samoobsluze, už nepláče ,ale zase má problémy s některým učivem. Z velkého testu ze slabik dostal jednotku, ale v pracovním sešitě má ob cvičení zapsáno od paní uč. např nutná dopomoc, nebo nechápe zadání..přitom doma když pak s ním v klidu sednu, vše pochopí udělá správně, akorát ve svém tempu.Paní učitelka je velice vstřícná a hodná, učila i moji dceru, ktreá je dnes v šesté třídě a je jedničkářka. Myslíte ,že by se už nyní mohla u syna projevovat nějaká porucha učení, která by mohla vadit do budoucna až se učivo začne rozšiřovat a nebo že je na takové závěry ještě brzy a jeho zmatkování a citlivost jsou normální reakcí na změnu a že si jen hůře zvyká? je mi smutno z toho jak se cítí a je mi líto, když mi říká, jak jsou děti ze třídy rychlé a on ne, já bych to neřešila, každé dítě je jiné kdyby ho to jeho samotného netrápilo :( jinak ráno neprotestuje, ví, že do školy se musí, doma o ni mluví pozitivně, líbí se mu v družíně, tam je vše ok.Ještě pro informaci, od mala má své tempo, neni prostě rychlík, vše se naučil ale pomaleji než jiné děti, je levák. velice dobře kreslí, střihá. Paní učitelky ve školce,se kterými jsem to konzultovala i u zápisu školu doporučily, s tím, že je šikovný a že by neměl mít žádný problém. Myslíte, že mám dát synovi ještě čas na rozkoukání a nebo raději navštívit PPP kde ho otestují a doporučí co dál? Je možné, aby se např. ve školce nebo u zápisu dítě jevilo jako školně zralé a pak tomu tak třeba nebylo? Chápu, že nemůže být vše dokonalé, a každý začátek je těžký, ale nyní mám pochybnosti, zda jsem udělala správně že jsem dala na rady učitelek a do školy ho dala..Vše co chci je jen aby byl syn šťastný a spokojený..Děkuji za odpověď Karmen