Když se psaní stane zábavnou hrou

Když se psaní stane zábavnou hrou

„My jsme využili v hodině literární výchovy metody dramatické výchovy, které jsme propojili s výtvarnou činností i psaním,“ popisuje Tereza Müllerová svoji hodinu se čtvrťáky. V úvodu hodiny si děti společně přečetly část příběhu o klukovi, který se nechtěl mýt, a ostatní se s ním proto nekamarádili. „Pak děti toho kluka fixami a pastelkami malovaly,“ vypráví Tereza Müllerová. Nakonec děti samy domýšlely konec uvedeného příběhu a psaní se pro ně stalo zábavnou hrou. „Z obrázků jsme společně udělali galerii a děti si povídaly o tom, co by podobnému chlapci řekly, kdyby přišel mezi ně na hřiště,“ dodává učitelka Tereza Müllerová. Jak uvádí, pro děti se jedná o zábavnou aktivitu, protože nesedí v lavici, nemusí psát do sešitu nebo jen opisovat to, co je uvedeno na tabuli. Musí přitom spolupracovat, což je nenásilně učí další formě vzájemné komunikace. „Současně s tím si i hrají a vytváří lepší vztahy mezi sebou. Takové činnosti jsou pro děti motivující a je vidět, jak moc je baví,“ uzavírá Tereza Müllerová ze ZŠ T. G. Masaryka z Hodkovic nad Mohelkou.

Poradna

Silvi
Silvi
vázání tkaniček

Dobrý den, proč se mezi požadované dovednosti řadí i vázání…

Dobrý den, vázání tkaniček je sice z dob, kdy byly…

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu

Naše webové stránky používají cookies, které nám pomáhají zjistit, jak jsou naše stránky používány. Abychom cookies mohli používat, musíte nám to povolit. Kliknutím na tlačítko „OK, souhlasím“ udělujete tento souhlas.


Nastavení souborů cookies

Cookies jsou malé soubory, které webové stránky (i ty naše) ukládají ve Vašem webovém prohlížeči. Obsahy těchto souborů jsou vyměňovány mezi Vaším prohlížečem a našimi servery, případně se servery našich partnerů. Některé cookies potřebujeme, aby webová stránka mohla správně fungovat, některé potřebujeme k marketingové a statistické analytice. Zde si můžete nastavit, které cookies budeme moci používat.

Nezbytné cookies
Analytické cookies
Marketingové cookies