Když se psaní stane zábavnou hrou

Když se psaní stane zábavnou hrou

„My jsme využili v hodině literární výchovy metody dramatické výchovy, které jsme propojili s výtvarnou činností i psaním,“ popisuje Tereza Müllerová svoji hodinu se čtvrťáky. V úvodu hodiny si děti společně přečetly část příběhu o klukovi, který se nechtěl mýt, a ostatní se s ním proto nekamarádili. „Pak děti toho kluka fixami a pastelkami malovaly,“ vypráví Tereza Müllerová. Nakonec děti samy domýšlely konec uvedeného příběhu a psaní se pro ně stalo zábavnou hrou. „Z obrázků jsme společně udělali galerii a děti si povídaly o tom, co by podobnému chlapci řekly, kdyby přišel mezi ně na hřiště,“ dodává učitelka Tereza Müllerová. Jak uvádí, pro děti se jedná o zábavnou aktivitu, protože nesedí v lavici, nemusí psát do sešitu nebo jen opisovat to, co je uvedeno na tabuli. Musí přitom spolupracovat, což je nenásilně učí další formě vzájemné komunikace. „Současně s tím si i hrají a vytváří lepší vztahy mezi sebou. Takové činnosti jsou pro děti motivující a je vidět, jak moc je baví,“ uzavírá Tereza Müllerová ze ZŠ T. G. Masaryka z Hodkovic nad Mohelkou.

Poradna

Radka
Radka
Špatné držení péra při psaní

Dobrý den,chtěla jsem se zeptat na pár věcí.Syn 7 let…

Dobrý den, s programem na uvolnění ruky jsem se setkala u…

PhDr. Jana Johnová Ph.D.
Odborná garantka projektu
Používáním webu vyjadřujete souhlas s použitými cookies. Další informace